မၿပီးႏိုင္ေတာ့တဲ့ ေသြးသန္႔ ေသြးေႏွာ ျပသနာေတြ ...
.
.
ကရင္ နဲ႔ မြတ္စ္ ... ကရင္မြတ္စ္ အမည္နဲ႔ မွတ္ပံုတင္ထြက္လာ ... ကရင္တ၀က္ေရာေနတဲ့အတြက္ ကရင္ေတြက ေအးေဆး ... ကရင္ ခရစ္ယာန္လည္း ေအးေဆး။ ကရင္ေတြ ကန္႔ကြက္သံမၾကားရ။
မြန္ + မြတ္စ္ ကို မြန္လူမ်ဳိးလို႔ပဲ မွတ္ပံုတင္ထဲမွာ သတ္မွတ္တာကို မြန္ေတြက ကန္႔ကြက္တာ မျမင္ဖူး ... မြန္ ခရစ္ေတြလည္း ျမင္ဖူးရဲ႕၊ မြန္ + ကရင္ + အဂၤလိပ္ + မြတ္စ္ေတာင္ မြန္ျပည္နယ္ထဲမွာ ျမင္ခဲ့ဖူးတယ္။
႐ွမ္း မြတ္စ္ ၊ ႐ွမ္း ခရစ္လည္း ႐ွိရဲ႕။
ခ်င္းက ခရစ္ပဲ ျမင္ဖူး၊ ခ်င္း အဂၤလိပ္ ခရစ္လည္း ျမင္ဖူးပါရဲ႕။
ျမန္မာျပည္ထဲမွာ ျပသနာ႐ွိတာ လူမ်ဳိး ၃ မ်ဳိးတည္း ...
ဗမာမွန္ရင္ မြတ္စ္ မ႐ွိတဲ့ .. ဗမာ ခရစ္ကိုလည္း လက္မခံ၊ ဗမာက ကမၻာမွာ လူမ်ဳိး သိပ္သန္႔သတဲ့၊ ေသြးေႏွာ မ႐ွိ၊ ေသြးေႏွာ ဟုတ္မဟုတ္ကို ဗုဒၶ ကို ကိုးကြယ္/ မကိုးကြယ္ ဒီတခုတည္းနဲ႔ပဲ ဆံုးျဖတ္ၾက႐ွာတယ္။ ဗုဒၶသာ ကိုးကြယ္လိုက္၊ ႏွာေခါင္းလန္ေနလည္း ဗမာေအာ္တိုျဖစ္ေတာ့သကိုး၊ ဗုဒၶ မကိုးကြယ္တဲ့ ဗမာတိုင္းဟာ အိႏၵိယ သို႔မဟုတ္ ဘဂၤလီ ေအာ္တိုမက္တစ္ ျဖစ္ကုန္ၾကတယ္။ တကယ္ သန္႔တဲ့ လူမ်ဳိး၊
ေနာက္တစ္မ်ဳိး ... ရခိုင္မွန္ရင္ မြတ္စ္ မ႐ွိတဲ့ ..ရခိုင္ ခရစ္ယာန္ကိုလည္း လက္မခံ၊ ရခိုင္ေတြလည္း ေသြးေႏွာ မ႐ွိ ... တဲ့။ ရခိုင္မွန္ရင္ ဗုဒၶဘာသာပဲ ႐ွိသတဲ့ ... ဗုဒၶကိုးကြယ္တာဟာ ဂုဏ္ယူစရာျဖစ္ေပမယ့္ ေျမာက္ႂကြစရာ မဟုတ္မွန္း မသိၾကေသး၊ ဗုဒၶ နည္းျပခဲ့တဲ့ အႏွစ္သာရေတြကို ရင္ထဲကို ပစ္ထဲ့ႏိုင္မွ တကယ့္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ျဖစ္လာမယ္မွန္း မသိၾကသူေတြ ျမင္မေကာင္း ... ေနရာတိုင္းမွာ ျမင္ရေတြ႕ရ ...
ခု ေနာက္ဆံုး ကမန္တမ်ဳိးတိုးတယ္ ... သူကိုယ္တိုင္ကလည္း ဗမာနဲ႔ ရခိုင္ထက္ ပိုသန္႔ေသး။ ကမၻာမွာ ဘယ္ေသြးနဲ႔ မေႏွာ ... အာဒမ္ နဲ႔ ေအ၀ကိုေတာင္ လက္မခံခ်င္ေလာက္။ ဘုရားသခင္သည္ အာဒမ္နဲ႔ ေအ၀ မတိုင္မီ ကမၻာဦး အစ မတိုင္မီအခ်ိန္ကတည္းက ကမန္လူမ်ဳိးတို႔အား တိုက္႐ုိက္ ဖန္ဆင္းေတာ္မူခဲ့ေလသည္။ ဒီေလာက္ သန္႔ခ်င္ၾကသူေတြကို ျမင္ေနရေတာ့လည္း ေ႐ွးက လူသန္႔ႀကီးေတြကို အႀကိမ္ႀကိမ္ ျမင္ဖူးေနက်မို႔ ထူးၿပီး မအံ့ၾသမိေတာ့ ...
ကမန္ဆိုတာ ေသြး မေႏွာပါ တဲ့ ... ေသာက္က်ဳိးနည္း သီအိုရီေတြ ...( စိတ္မဆိုးၾကနဲ႔ ကိုေရႊကမန္တို႔၊ လူမ်ဳိးကို တိုက္ေနတာ မဟုတ္မွန္း ျမင္ေအာင္ အရင္ ဖတ္ၾကပါ။) ကမန္ေသြး ပါ/မပါကိုေတာင္ တထိုင္တည္း စစ္ျပႏိုင္သူေတြ ႐ွိၾကတာက အံ့ၾသစရာပါ။
ခု အခ်ိန္ကေန ေ႐ွ႕နည္းနည္း တိုးၾကည့္ရေအာင္ပါ။ ၁၉၄၈ မွာ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ျမန္မာ့ေငြေၾကး မ႐ွိ / မသံုး၊ အိႏၵိယ႐ူပီးနဲ႔ ၁ အာနာ၊ ၂ အာနာ အပါအ၀င္ စတာလင္ေပါင္ သံုးခဲ့ၾကတာ ခုလူေတြ မျမင္ၾကေတာ့။ Burma တခုတည္းသာ က်န္၊ ႏိုင္ငံအမည္ေတာင္ မ႐ွိ၊ တရား၀င္ ႏိုင္ငံအလံ မ႐ွိ၊ ျမန္မာ့ဥပေဒမ႐ွိ၊ ျမန္မာ အုပ္ခ်ဳပ္သူ မ႐ွိ၊ အဂၤလိပ္အရင္၀င္ ... ၿပီး ဂ်ပန္၀င္၊ ေနာက္ဆံုး ဂ်ပန္ျပန္၀င္ ၊ သူ႔အေ႐ွ႕မွာ ေပၚတူဂီလည္း ၀င္၊ နရသီဟပေတ့ကို တ႐ုတ္ေျပးမင္းလို႔ ဘာေၾကာင့္ေခၚ ... ျပန္ဖတ္ၾကပါ ... ငါ့႐ွင္တို႔ ... တ႐ုတ္လည္း ၀င္၊ ဘဂၤလား နဲ႔ ပါကစၥတန္ မကြဲေသး၊ ဒါေၾကာင့္ အိႏၵိယေတြ ၀င္ၾက၊ ျမန္မာႏိုင္ငံဟာ အဂၤလိပ္ပိုင္ အိႏၵိယက တြဲအုပ္ခ်ဳပ္တဲ့ ႏိုင္ငံသာ။ သူ႔အေ႐ွ႕ ပုဂံမွာ အရည္းႀကီးေတြ ... ဒီေသြးေတြ ဘယ္ေရာက္သြားၾက၊ ဒီလူေတြ ႏွစ္ ရာခ်ီ ဗမာျပည္ကို အုပ္ခ်ဳပ္သြားခဲ့ၾက၊ ဒီၾကားထဲ ထြက္လာခဲ့ၾကမယ့္ ကျပားေတြမွ ... အမ်ားႀကီး ... ဗမာျပည္သား တ၀က္၊ ေပၚတူဂီ ၊ တ႐ုတ္၊ အိႏၵိယ၊ အဂၤလိပ္၊ ဒါေတြ တ၀က္ ... ဒီလူေတြ ဒီကျပားေတြ ဘယ္ေရာက္ကုန္ၾကပါသလဲဗ်ာ၊
ေနာက္တခ်က္၊ ျမန္မာ့လူဦးေရကိုပဲ တြက္ၾကည့္ပါ။ လက္႐ွိ ၅၂ သန္း သာသာ။ ထားပါ။
၁၉၆၂ ဦးေန၀င္း အာဏာသိမ္းခ်ိန္မွာ ျမန္မာ့ လူဦးေရ ၂၂.၆ သန္း၊ ၁၉၄၈ မွာ လူဦးေရ ဘယ္ေလာက္႐ွိမလဲ ...၁၈.၁ သန္းပဲ ႐ွိတယ္လို႔ J. Lahmeyer က ခန္႔မွန္းခဲ့တယ္။ ၁၈၈၆ သီေပါ ပါေတာ္မူခ်ိန္ ... ျမန္မာတႏိုင္လံုး လူဦးေရ စာရင္းကို ခန္႔မွန္းႏိုင္ပါေသးတယ္။ သကၠရာဇ္ ၁၈၀၀ မွာ ျမန္မာ့လူဦးေရဟာ ၂ သန္း (
https://goo.gl/7wAALS) ပဲ႐ွိတယ္လို႔ ေျပာတာ ျမင္ရပါတယ္။
ကုန္းေဘာင္ကို ေက်ာ္ၿပီး ေ႐ွးနည္းနည္း ဆက္သြားၾကည့္ရေအာင္ပါ။ အေနာ္ရထာေခတ္ေလာက္မွာ ျမန္မာ့လူဦးေရ သန္းမျပည့္ေလာက္၊ သိန္းဂဏာန္းပဲ ႐ွိေလာက္ပါမယ္။ ျမင္သင့္တာက ျမန္မာ့ေျမပံုဟာလည္း ဒီေျမပံု မဟုတ္သလို ဒီလူဦးေရစာရင္းေတြဟာလည္း အတိအက်ျဖစ္ဖို႔ ခက္ပါလိမ့္မယ္။
အတိအက် မေျပာႏိုင္ေပမယ့္ လူဦးေရကို အၾကမ္းဖ်င္းေကာက္ခ်က္ဆြဲရင္ ကမၻာ့လူဦးေရဟာ ေ႐ွးေရာက္ေလ ပိုနည္းေလပါ။ ဒါကို ျငင္းမရပါဘူး။ ခရစ္သကၠရာဇ္ ေ႐ွး ႏွစ္ ၁ ေထာင္ေက်ာ္ ၂ ေထာင္ ေ႐ွ႕ကိုသြားၿပီး AD ကေန BC ကို ကူးေျပာင္းၾကည့္ရင္ ... ခု ေသြးသန္႔လွပါရဲ႕ဆိုတဲ့ ဘယ္လူမ်ဳိးမဆို ႐ွိၿပီ / မ႐ွိေသး ဆိုတာနဲ႔ ေသြးသန္႔ / မသန္႔ ႐ွင္း႐ွင္းႀကီး ျမင္ႏိုင္ပါ့မယ္။
ျမင္တတ္ရင္ လူတိုင္းဟာ ေနရာ ေဒသ ရာသီဥတု အစားအစာကိုလိုက္ၿပီး ႐ုပ္ရည္ အသြင္ေျပာင္းတတ္ၾကပါတယ္။ အခ်ိန္ေတြ ေစာေလ ... လူဦးေရနည္းခဲ့ေလဆိုတဲ့ မူကိုပဲ ကိုင္ဆြဲၾကည့္ရင္ ခု ေသြးသန္႔ပါတယ္လို႔ ဟစ္ေၾကြးေနၾကသူေတြဟာ အရင္ေ႐ွးက်လွတဲ့ ကျပားႀကီးေတြ ျဖစ္ေနခဲ့မွာ ေသခ်ာပါတယ္။ ကျပား ေစာျဖစ္တာနဲ႔ ေနာက္က်ျဖစ္တာ ဒီေလာက္ပဲ ကြာၾကမွာပါ။ လူအုပ္စုတိုင္းမွာ သူ႔သမိုင္းေၾကာင္းနဲ႔ သူ႔စာေပနဲ႔ တျဖည္းျဖည္းခ်င္း ထြန္းကားလာတတ္ၾကတဲ့ ဓေလ့ထံုးစံ႐ွိတာကိုေတာ့ ျငင္းမရပါဘူး။ ဥပမာတစ္ခု ဆြဲျပရရင္ ဗမာေတြရဲ႕ ယဥ္ေက်းမႈအစလို႔ ေျပာႏိုင္တဲ့ ပုဂံက ယဥ္ေက်းမႈလကၡဏာေတြထဲမွာ လက္႐ွိ ဗမာေတြရဲ႕ ၀တ္ဟန္စားဟန္ ပုဆိုးနဲ႔ တိုက္ပံုကို ျမင္ရဖို႔ မ႐ွိပါဘူး။ ခု ျမန္မာသမၼတႀကီး နဲ႔ လႊတ္ေတာ္အမတ္ေတြ ဂုဏ္ယူစြာ ေဆာင္းေနတဲ့ ေမာင့္က်က္သေရေခါင္းေပါင္းကို ပုဂံေခတ္မွာ မျမင္ရပါဘူး။ ေတာ္ေတာ္ပဲ ကြာေနပါၿပီ။ ဒါေလးပါပဲ။ ယဥ္ေက်းမႈ၊ ၀တ္စားဆင္ယင္ပံု၊ ဓေလ့ထံုးတမ္း၊ စာေပ ဒါေတြဟာ အခ်ိန္နဲ႔ လိုက္ၿပီး အျမဲေျပာင္းေနတတ္တဲ့အရာေတြပါပဲ။ ႐ုပ္ရည္ေတာင္ ေနရာေဒသကိုလိုက္ၿပီး အခ်ိန္ၾကာၾကာေနလာရင္ အဲဒီေဒသခံ႐ုပ္ရည္ ထြက္လာတတ္ ေျပာင္းလဲလာတတ္ပါတယ္။ ကိုလိုနီေခတ္က ဓာတ္ပံုေတြမွာ ျမင္ရမယ့္ ဗမာႀကီး အညာသားေတြရဲ႕ မည္းသည္းေနတဲ့ ႐ုပ္ရည္မ်ဳိးဟာ ႏွစ္ ၁၀၀ ေလာက္ ကြာလာတဲ့အခါ ဘာေၾကာင့္ အေရာင္ေျပာင္းလာရပါသလဲ။ ေတြး႐ုံနဲ႔ ျမင္သာတာေတြကိုပဲ ေျပာျပတာပါပဲ။
ခုေခတ္မွာ ငါတို႔က ေသြးသန္႔ မင္းတို႔က ေသြးေႏွာဆိုတာေတြက မ႐ွိသင့္ေတာ့သလို ဒီလို သံုးႏႈန္းေနတုန္းဆိုရင္လည္း ေခတ္ေနာက္ျပန္ဆြဲေနသူ၊ ေခတ္ေနာက္က်က်န္ခဲ့သူ စာမဖတ္ၾကတဲ့ လူပိန္း လူအေတြလို႔ပဲ ျမင္ၾကေတာ့မွာပါ။
ကိုးကြယ္ရာကို လိုက္ၿပီး ႏိုင္ငံသားေတြကို ေသြးေႏွာ / မေႏွာ ျပ႒ာန္းတဲ့ က်ပ္မျပည့္တဲ့ ေသြးခြဲအုပ္ခ်ဳပ္တဲ့ ဥပေဒေတြေၾကာင့္ ျပည္သူေတြ ေသြးကြဲကုန္ၾကတယ္။ ဒီေန႔ထိ ငါတို႔ေသြးက ေမာင္ႏွမခ်င္းပဲ ယူၾကတဲ့ သက်သာကီမ်ဳိးဆိုတဲ့ အသံေတြ၊ နီေပါေသြး ေျပး စပ္ခ်င္လိုက္၊ အာရီယာန္ျဖစ္ခ်င္လိုက္၊ မြန္ဂိုလြိဳက္ျဖစ္သြားလိုက္၊ အာရပ္ေတာင္ ပါေသး၊ ဗုဒၶေတာင္ ျမန္မာျဖစ္လိုက္၊ အညာသားျဖစ္လိုက္ ဆြဲခ်က္ေတြက ျမင္မေကာင္းျဖစ္ေနဆဲပါပဲ။
ေထာက္ျပခ်င္တာ တခုတည္းပါ။
ဒီေျမမွာ ပံုစံအမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔ မွီတင္းေနထိုင္ေနၾကသူ ျပည္သူအားလံုးဟာ ဒီေျမမွာေန ဒီေရကိုေသာက္ ဒီႏိုင္ငံက ႏိုင္ငံေတာ္သီခ်င္းကို ဟစ္ေႂကြး၊ ဒီႏိုင္ငံကိုပဲ သစၥာ႐ွိၾကေပမယ့္...
ဘာသာေရးကို အေျခခံၿပီး အစိုးရကိုယ္တိုင္က ခြဲျခားဆက္ဆံေနတာေတြကို ဖယ္႐ွားလိုဟန္ မျပတာေတြရယ္၊ ျပည္သူတိုင္းကို ျပည္တြင္းက ျမန္မာႏိုင္ငံသားစစ္စစ္ေတြလို႔ မသတ္မွတ္ဘဲ အျခားလူေတြ ျဖစ္ဟန္ လက္ညွိဳးထိုး တြန္းဖယ္လိုမႈေတြရယ္၊ ျပည္တြင္းက အေရာင္မတူတဲ့ ျပည္တြင္းအားေတြကို ထိထိမိမိ သူ႔ေနရာနဲ႔ သူ စနစ္တက် အသံုးခ်တတ္တဲ့ အသိ မ႐ွိေသးသေရြ႕ ေသြးသန္႔ ေသြးေႏွာ ခြဲျခားေနတဲ့ ဒီလူမ်ဳိးႀကီး စိတ္ဓာတ္ေတြနဲ႔ ဒီႏိုင္ငံ ေရာက္သင့္တဲ့ေနရာကို ေရာက္ခ်ိန္တန္ေပမယ့္ မေရာက္လာႏိုင္ေသးပါ။
ရြဲ႕ေစာင္းေနတာေတြက တဲ့လာမယ္မဟုတ္မွန္း သိေပမယ့္ ခ်ေရးမိတဲ့ စာတိုပါပဲ။
ps
သမိုင္းမွား / မွန္ ကို ေထာက္ျပတဲ့ စာတိုမဟုတ္တဲ့အတြက္ Historical facts and figures ေတြဟာ အနီးဆံုးဂဏာန္းေတြျဖစ္ဖို႔ကိုပဲ အားထုတ္ထားပါတယ္။ အျမင္မတူရင္လည္း လြတ္လပ္စြာ ျငင္းခုံႏိုင္ၾကပါတယ္။
#SM
1 Oct 2018
No comments:
Post a Comment
Note: Only a member of this blog may post a comment.